Veel te zien, te horen en te doen op de open dag van Helden in IT

De open dag van Helden in IT, 8 juli 2022

Vrijdag 8 juli 2022: het was zover. Voor het eerst hield Helden in IT een open dag. Alle medewerkers waren aanwezig om bezoekers te woord te staan. Het spandoek hing bij de ingang, de informatieflyers lagen klaar, koffie, thee en koek was aanwezig, mensen waren op de hoogte gesteld. Nu was het wachten op belangstellenden. Daar bleken we niet over te hoeven inzitten. De dag werd druk bezocht en kan met recht een succes worden genoemd.

Eerste open dag bij Helden in IT

Heb je interesse in ICT, maar vind je, om wat voor reden dan ook, niet goed aansluiting bij het reguliere onderwijs of op de arbeidsmarkt, dan kun je bij Helden in IT terecht. Dat is inmiddels velen van jullie al duidelijk. Maar wat past het beste bij jou? Wil je bijvoorbeeld een opleiding doen? Wil je ICT-loopbaanadvies? Of misschien ben je op zoek naar leerzame dagbesteding in de ICT-hoek?

Daarnaast is het prettig om eens een indruk te krijgen van de omgeving en de mensen. Daarom hield Helden in IT, voor het eerst in haar ruim eenjarig bestaan, op vrijdag 8 juli een open dag.

De bezoekers

Tussen 11.00 en 20.00 uur konden geïnteresseerden binnenlopen, om meer te weten te komen over wat Helden in IT zoal voor hen zou kunnen betekenen. ICT-loopbaanbegeleiding, programmeeropleidingen, dagbesteding, werkervaringsplaatsen: over elke dienst van Helden in IT hadden mensen vragen.

Een gemengd bezoek dus. Er waren mensen met allerlei verschillende achtergronden, die in verschillende diensten van Helden in IT interesse hadden. Sommige bezoekers waren er met hun coach of begeleider, terwijl anderen op eigen gelegenheid waren gekomen. Maar ook waren er simpelweg nieuwsgierige coaches en begeleiders aanwezig zonder cliënt, van bijvoorbeeld het UWV, de GGZ of Werkgevers Servicepunt.

De open dag van Helden in IT: zien, horen en doen

Dus bij wie kon je terecht voor vragen? Bij elk van onze medewerkers! Docent Donja van Esch was er voor vragen over de opleidingen. Zij werd bijgestaan door Serge, die een aantal van de programmeeropleidingen zelf gevolgd heeft en die je hier inmiddels veel over kan vertellen. Van het door hemzelf geprogrammeerde Snake-spelletje (de Lego-versie!) was menigeen onder de indruk. Donja op haar beurt liet zien hoe je zelf een Netflix-achtig platform, in dit geval Netnietflix, kunt maken.

Snake op de open dag van Helden in IT

Ondertussen was IT-jobcoach Sander Kastelein er op de afdeling voor dagbesteding. Hij liet zien hoe je met Minecraft spelenderwijs kunt leren programmeren met JavaScript en Python. En natuurlijk was voorzitter en coach Dave Leeflang er om allerhande vragen te beantwoorden. Medeoprichters Bas Leenders en Sander Tensen waren uiteraard ook van de partij.

Open dag Helden in IT: Minecraft
Open dag Helden in IT: Netnietflix

Vruchtbare dag

Deze open dag kan – wat ons betreft – bijzonder vruchtbaar en geslaagd worden genoemd. Er is veel met de bezoekers gesproken, die een echte indruk konden krijgen van de werkomgeving en de diensten van Helden in IT. Zij waren stuk voor stuk gemotiveerd en enthousiast. Het geheel smaakt naar meer en een open dag als deze zouden we beslist vaker willen organiseren!

Vragen of opmerkingen?